Logistikos produktas ir jo integraciniai ryšiai

  1. Vieta aptarnavimo lygis yra bendras elementras tiek logistikoje, tiek marketinge.
  2. Visi logistikos elementai nutolę nuo vartotojo nejaučia jo, tačiau daro jam poveikį.

Produktų ir prekių klasifikacija:

  1. Vartojimo prekės
    1. Patogumo
    2. Sudėtingos
    3. Ypatingos
  2. Gamybinės prekės

Produkto (ar paslaugos) gyvavimo ciklas:

  1. Atsiradimas
  2. Augimas
  3. Brendimas
  4. Smukimas

Pasiūlos ir paklausos kreivė

Trys prekiu kategorijos..

  • A (20%) nesa – 80 % pelno
  • B (30% asortimento) – 15% pelno
  • C kat. (ju daugiausia – 50%) – nesa 5% pelno.

Produkto charakteristikų įtaka logistinėms išlaidoms

Vertės ir svorio santykis.

Logistinis klientų aptarnavimas.

Logistikai yra labai svarbi produkto terpė, produkto aplinka, logistikai didelę įtaką turi tiek produkto materialinės tiek nematerialinės savybės. Produkto marketingas brangus , o logistika – ne ir atvirkščiai.

Klientų aptarnavimo apibrėžimai sukasi ties „užsakymo priėmimu“, užsakymo vykdymas, tačiau sėkmingam darbui visas aptarnavimas ir noras jį kokybiškai atlikti, reikia suprasti kad yra trys veiklos: prieš užsakymą, per ir po jo.. Prieš-sandoriniai elementai – sukurti pasitikėjimą ir paskatinti daryti užsakymą (ne reklama!), sandorio elementų bendroji paskirtis minimizuoti klientų nerimo lygį. Po-sandoriniai elementai – grįžtamasis ryšys, skatinimas daryti pakartotinį, naują užsakymą be prieš-sandorinių elementų grupės panaudojimo.

Pinigai yra pasirinkimo laisvė, laimė, didžiausias nerimo lygis KA procese pirkimo metu, kadangi atiduodame savo pinigus.

Prieš-sandoriniai elementai:

  1. Raštiškas firmos Taupo laiką, suteikia informatyvumo, skaito įmonės darbuotojai ir tampa atsakingi, reikalinga tam, kad nesukurti nereikalingų iliuzijų, o pateikti objektyvią tiesą.
  2. Org. struktūra gali būti kliūtis padaryti užsakymą. (Tam tikruose padaliniuose gali būti nesiūloma tam tikrų prekių, kurios yra kitur, dėl to kad nėra kaip pvz.: bendros užsakymų priėmimo sistemos
  3. Nekompetentingiems darbuotojams išvis neturėtų būti leidžiama bendrauti su klientais, tam kad nepadaryti blogo įspūdžio ar kad neduotų negatyvaus įspūdžio galima (pvz.: įrašyti pokalbius)
  4. Užsakymo priėmimo forma turi būti aiški, priimtina, informatyvi, tiksli, greita, patikima.
  5. Užsakymo priėmimo vykdymo laikas. Techninis vykdymo laikas [pats vežimas], atsargos laikas – skirtas tam, kad operatyviai reaguoti į klaidas, netikėtumus, kad spėti pataisyti nenumatytoms problemoms. Prieinamumas (availability) – t.y. laikas, kurio iš jūsų tikisi klientas. Konkurencija – kiti gali būti greitesni. Konkurencija yra veiksnys, įtakojantis laiką.
  6. Lankstumas. Mūsų prisitaikymas prie individualizuotų klientų poreikių, tačiau kuo labiau individualiau dirbame sistemos nebelieka. Neįmanoma bendroje sistemoje dirbti su kiekvienu atskirai.

Sandorio elementai:

  1. Įrangos ar produkcijos demonstravimas. Visa įranga turi būti rodoma, neslepiama, tai kaip nerimo mažinimo taktika „įsileidimas į sandėlį“.
  2. Prieinamumas. Vykdant logistinę operaciją, kartais tenka pakeisti elementus, tarkim negalime vežti geležinkeliu nes sulūžo bėgiai ir arba užsakymas nebus įvykdytas arba mes keičiame tr. Rūšį – vežame ilgiau, bet padarome. Galimybė prisitaikyti ir vykdyti vežimą.
  3. Patogumas – absoliutus diskomforto panaikinimas.
  4. Patikimumas – yra suprantamas kaip atsiskaitymų, vežimų grafikų laikymasis.
  5. Skubumas – užsakymo pagreitinimo galimybė apie kurią žino klientas. Tai būna dažniausiai sistemos suardymo priežastis, tai tampa lyg atskira sistema. Jis turi egzistuoti, bet nebūti labai dažnas – brangiai apmokestinamas, kad nepiktnaudžiautų.
  6. Pakeičiamumas – svarbiausia pasiekti maršruto tikslą kada reikia, kaip norit. Pakeisti transporto priemonę ar rūšį, bet įvykdyti.
  7. Sistemos tikslumas – atliekant logistikos ar kokias kitas paslaugas, labai svarbus tikslumas, visam verslui svarbu pataikyti į tašką, tikslumas, užtikrintumas.
  8. Kliento aprūpinimas informacija – geriausias ir paprasčiausias būdas mažinti kliento nerimą – siuntos sekimas, žinai, kur yra tavo turtas, seki jį. Tačiau gan brangus dalykas.
  9. Valdymo paslaugų teikimas – jūsų kliento personalo mokymai, parodyti kaip padaryti, kad tiktų jums.

Po-sandoriniai elementai (paskirtis – gauti grįžtamąjį ryšį):

  1. Produkcijos priežiūra – konsultuojat arba prižiūrit savo paslaugų pasekmes, tikrinat ar veikia ar padeda.
  2. Kliento stebėjimas – kaip sužinoti ar klientas iš tikrųjų patikimai naudosis paslaugomis, kas parodo, kad klientas patikimas – tai kad jis nesinaudoja konkurentais, neieško kitų.
  3. Pretenzijų valdymas, išsiaiškinimas, kas buvo blogai.
  4. Laikinas produkto pakeitimas – turimi du variantai: sudėtingas brangus didelis maksimalistinis ir jeigu jis neveikia yra antrasis atsarginis, kuris veikia lėtai, nedaug, bet stabiliai ir užtikrintai.

Labai gerai, kai įmonė mažiausiom investicijoms arba išvis be jų sugeba padidinti aptarnavimo lygį.

Aptarnavimo lygio poveikis pajamoms – aukso viduriukas.

Išlaidų ir pelno priklausomybė nuo aptarnavimo lygio – egzistuoja tam tikras aptarnavimo lygis, kai pelnas gaunamas didžiausias.

Klientų aptarnavimo standartai – kiekvienas elementas gali būti išreikštas konkrečia kokybine ar kiekybine išraiška. Koks bus užsakymo vykdymo laikas ir t.t. Tuos standartus galima tobulinti ir jie turėtų būti tobulinami.

Klientų reakcija į pokyčius. Vykdant KA veiklą nusistovi tokios tendencijos:

Pozityvi rutina – esant šiai būsenai, mes negalim nieko padaryti su klientu, o mes norėtume paprašyti daugiau pinigų. Privaloma tvarka paaiškiname naujoves ir naujus įdiegimus, jam reikia aiškumą, dėl ko įvyko pagerėjimas, kad jis suprastų to priežastis. Papasakoti ir galbūt kelti arba nekelti jiems kainas, arba taikyti lojalumo stabilią kainą, nuolaidas.

Atsegta piniginė – teigiame aukštą paslaugų teikimą, teikiame aukštesnį nei vidutinį.

Žmogiškojo veiksnio svarba logistikos sistemų veikloje

Poveikio laukai:

  • Kompetencija
  • Motyvacija
  • Pridėtinė vertė
  • Reguliavimas
  • Elgsena
  • Socialinis būvis

šaltinis: http://simperija.lt/fiksuoto-kiekio-atsargu-kontroles-modelis/

Patiko? Pasidalink

VARIKLIO IR VARANČIŲ RATŲ KOMPONUOTĖS

Variklis gali sukti arba užpakalinius, arba priekinius automobilio ratus. Ir pats variklis lengvajame, automobilyje gali būti priekyje arba užpakalyje, Sunkvežimiuose jis dažniausiai įrengiamas po vairuotojo kabina, o autobuse jį rasime vidurinėje dalyje po grindimis, ant kurių stovi keleiviai arba būna įrengtos sėdynės.

Nepriklausomai nuo to, kurioje automobilio dalyje patalpintas variklis ir kurie ratai yra varantieji (priekiniai ar užpakaliniai), variklio sukimo momentą varantiesiems ratams perduoda analogiški transmisijos mazgai ir mechanizmai įrengti tam tikra eile. Svarbiausi bet kurio automobilio transmisijos mazgai yra sankaba, pavarų dėžė, kardaninė pavarų, pagrindinė pavara, diferencialas ir ratų pusašiai.

Kiekvienas žino, kad tarybinis „Zaporožietis“ turi varikli užpakalyje, jo ir varantieji ratai yra užpakaliniai. Analogiška konstrukcija čekų „Škodos“, lenkų „Polski Fiat 126p”, ir daugiau kaip 15 milijonų važinėjančių visame pasaulyje „Volkswagenų“, vadinamų „vabalais“.

Užpakalinėje dalyje variklis talpinamas dažniausiai mažuose dabar superkamuose mašinose, kadangi tokia transmisijos konstrukcija yra pigesnė ir užima žymiai mažiau vietos. Visi transmisijos mazgai yra išdėstyti vienas šalia kito. Nebereikia net tradicinio kardaninio veleno, kadangi pavarų dėžė įrengta prie pat pagrindinės pavaros ir dažnai sudaro vientisą pavaros bloką.

Dabar dažnai variklis įrengiamas automobilio priekyje, o varantieji ratai irgi priekiniai. Automobiliai su priekiniais varančiaisiais ratais palyginus su klasikinės komponuotės automobiliais stabilesni slidžiame kelyje, mažiau slidinėja, paklusnesni posūkiuose, komfortiškesni, paprastesnė jų kėbulo bei užpakalinio tilto konstrukcija. Čia variklį ir visus priekinės pavaros agregatus galima sujungti į vieną lengvai nuimamą bloką.

Įrengus automobilyje kompaktišką pavaros bloką, nebereikalinga kardaninė pavara, gremėzdiškas ir sudėtingas užpakalinis varantysis tiltas. Supaprastėja kėbulo konstrukcija, padaugėja vietos salonui.

Tokios konstrukcijos automobiliai buvo gaminami VDR „Trabant ir Vartburg, Lenkijoje — „Sirena 105″, Jugoslavijoje — „Zastava 101″, Rumunijoje — „Dacia 1300″ ir kt. Prancūzų įvairių modelių „Citroenai“ ir ,Renaultai“, VFR „Volkswagen Golf“ gaminami su priekiniais varančiaisiais ratais.

Šiuo metu Amerikoje auto labiausiai paplitęs toks variklio ir transmisijos agregatų išdėstymas, kai variklis įrengtas lengvojo automobilio priekyje, o varantieji ratai yra užpakaliniai. Tokie automobiliai vadinami klasikinės komponuotės.

Iki šių dienų daugiausia gaminama šios komponuotės automobilių, kadangi pagal tokią schemą paprasčiausia išdėstyti vieną paskui kitą visus transmisijos mazgus. Klasikinę agregatų išdėstymo schemą dažniausiai turi ne tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkvežimiai, autobusai, specialios mašinos.

Kaip matome gaminami automobiliai pagal variklio patalpinimo vietą ir varančiuosius ratus gali, būti trijų komponuočių. Kiekviena jų turi ir savo privalumų ir neigiamų pusių. Todėl pasakyti kuri geriausia, sunku.

Pasisemta idėjų iš kolegų, kurie rašo apie padangas taip pat jie superka mašinas Kaune ir ne tik.

Patiko? Pasidalink